Fitness

Vil du på fitness efterskole?

Fitness er for dig, som ønsker at udvikle dig i forskellige grene af fitness, mens du er på efterskole. Fitness på efterskole handler om at lære egen krop at kende, få kendskab til egne begrænsninger og udforske de muligheder der ligger for udvikling. Fitness handler om at sætte personlige mål og arbejde henimod egen udvikling uden at deltage i diverse konkurrencer.

Fitness træning på Stidsholt

Hvis du vælger fitnesslinjen vil du træne 8 lektioner om ugen. Sundhed for os handler om det hele menneske, hvor krop, psyke, kost mm hænger sammen. Det er en forudsætning, at træning skal være udviklende og sjovt. Vi mener, at man udvikler sig bedst i et trygt og positivt miljø. Det eneste vi kræver af dig er, at du deltager aktivt og er klar til at prøve noget nyt – vi tør nemlig godt love, at vi vil udvide din horisont indenfor hvad fitness-begrebet indeholder!

Fitness træning udendørs

Kunne du tænke dig at blive en del af Stidsholts fede fitnesslinje?

Du vil i løbet af året deltage i et teoretisk og praktisk undervisningsforløb indenfor fitness. Vi underviser dig i et kursus som efterfølgende giver dig kompetencer som hjælpeinstruktør, som kan være dig til gavn hvis du ønsker at undervise i lokale idrætsforeninger el lign. Kurset er en skræddersyet kursus lavet udelukkende for efterskoleelever på fitnesslinjen som et samarbejde mellem DIF, DGI og GymDanmark.

Boksetræning i fitness på Stidsholt     

Indhold på fitness linjen:

I løbet af året skal vi træne både funktionelt, cardio, rytme og fysisk træning indenfor følgende træningsformer:

BodyBike: Her vil vi give dig nogle fede cykeloplevelser, der bliver med garanti sved på panden, høj puls og smil på læben (Vi benytter BodyBike supreme cykler med look klamper – det er en fordel at du har spinningssko for at optimere din cykeloplevelse, men intet krav).

BodyPump: Dynamisk styrketræning med vægtstænger og vægtskiver til motiverende musik.

Boksetræning: Vi træner med inspiration fra bokseverdenen med bl.a. sjippetov, boksehandsker og boksepuder til energisk musik, der hjælper dig til at holde motivationen i top og yde dit maksimale.

Cirkeltræning: En varieret træning med stationer hvor hele kroppen trænes både i styrke og kondition.

Corebar: Corebarren er, som navnet antyder, en anderledes måde at få aktiveret din coremuskulatur (kropsstammemuskulatur). Vi træner forskellige koreografier til musik med fokus på styrke, koordination og kondition.

CrossFit: En effektiv, fed og funktionel måde at komme i sit livs form.

Dance: Højt humør og god energi vil være i højsædet. Vi træner forskellige genre af dans til god motiverende musik og har en fest mens vi træner.

Fitball: Vi har fokus på stabilitetstræning omkring mave/ryg (kropsstammen). De funktionelle øvelser på den store fitball vil forbedre både din balance og kropsholdning.

Hula Hoops: Her træner vi rytmiske serier og styrkeøvelser med hula hoops med vægt, hvor vi svinger og toner taljen til rytmisk musik.

Kettlebell: Træning med kettlebell er en hård og effektiv form for funktionel træning. Der er stor fokus på teknik og korrekt udførelse af øvelserne som vil udfordre både din styrke, koordination og kondition.

Løb: Vi opbygger langsomt vores kondition og udholdenhed og gør det at løbetræne sjovt med forskellige løbeøvelser, intervaltræning og øvelser som optimerer det individuelle løb.

Pilates: Vi træner dynamisk stabilitet med primær fokus på kropsstammen og de dybe muskler omkring mave og ryg. Vi lærer at bruge bestemte åndedrætsteknikker til at få det maksimale ud af øvelserne.

Stabilitetstræning: I denne træning tager vi udgangspunkt i den aktive restitution hvor vi benytter elastikker og vægte i funktionelle øvelser, så hele kroppen styrkes og tones med rette intensitet.

Step: En sjov og effektiv kredsløbstræning på stepbænken hvor vi bruger koreografien til at udfordre både din krop og hjerne.

TRX: Her træner du funktionelle bevægelser udelukkende med din egen kropsvægt som modstand. En effektiv træning med fokus på styrke, stabilitet og balance.

At dyrke fitness på efterskole kræver ikke, at du har dyrket fitness før, men vi forventer til gengæld:

  • at du vil deltage aktivt og udvise engagement i timerne
  • at du er klar til at prøve noget nyt og tager nye udfordringer med et smil
  • at du medbringer cykelsko og pulsmåler som dine personlige træningsredskaber

 

Fitness_Rasmus

Sådan kommer du på fitness efterskole

Tryk her for at blive optaget på den super fede fitness linje